του Νίκου Βιτσιλάκη

Leoncino στα ιταλικά σημαίνει μικρό λιοντάρι και ο Κινέζος ιδιοκτήτης της φίρμας του Pesaro μεγαλώνει σε κυβικά την ομώνυμη γκάμα του παρουσιάζοντας έκδοση με κινητήρα 754cc. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μοιάζει να φέρει το οικογενειακό DNA και να ακολουθεί τις γραμμές των μικρότερων 250/500, ωστόσο το Leoncino 800 δεν έχει τίποτα το κοινό με αυτά. Το πλαίσιο παραμένει ατσάλινο χωροδικτύωμα, πλην όμως διαθέτει περισσότερα μπράτσα και δείχνει πιο στιβαρό, οι χυτές ζάντες έχουν δώσει τη θέση τους σε ακτινικές (που φιλοξενούν ελαστικά tubeless), οι αγνώστου προέλευσης ακτινικές δαγκάνες έχουν αντικατασταθεί από αντίστοιχες της Brembo και το τύπου «φλορέτα» μπροστινό φανάρι έχει υποστεί δίαιτα.

Το ρεζερβουάρ έχει διαφορετική σχεδίαση και δείχνει περισσότερο επιβλητικό έτσι όπως κάθεται πάνω από τον κινητήρα, θυμίζοντας έντονα τη σειρά XSR της Yamaha. Και όπως μας έχει δείξει το πρόσφατο παρελθόν, αυτό είναι κάτι που είτε σου αρέσει πολύ είτε γυρίζεις το κεφάλι από την άλλη. Παράλληλα, αποτελεί ακόμη ένα παράδειγμα στεγνής αντιγραφής εκ μέρους του κινεζικού εργοστασίου, που δεν δείχνει φειδώ στον εν λόγω τομέα. Αν δεν μπορείς να ξεπεράσεις τον «αντίπαλο», τότε απλώς αντίγραψέ τον. Είναι κι αυτή μια τακτική…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Γνωστός» ο κινητήρας

Το δικύλινδρο εν σειρά μηχανικό σύνολο προέρχεται από το γυμνό μοντέλο δρόμου 752 S και μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε ως σύγχρονο (2 ΕΕΚ, τετραβάλβιδες κεφαλές, ηλεκτρονικός ψεκασμός 43mm). Έχει χωρητικότητα 754cc και η απόδοσή του είναι κατά 5,4 ίππους μεγαλύτερη από αυτή του 752 S, φτάνοντας συνολικά τους 81,6 στις 9.000rpm. Όλως περιέργως η τιμή της ροπής έχει μείνει ανεπηρέαστη, τόσο σε αριθμό όσο και στις στροφές που αυτή αποδίδεται (67Nm στις 6.500rpm). Σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κατά 6 κιλά βάρος, πάντα σε σχέση με το 752 S, οι επιδόσεις αναμένεται να είναι καλύτερες. Το κιβώτιο παραμένει μηχανικό 6 σχέσεων και συνεχίζει να συνεργάζεται με ομοίως μηχανικό συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης. 

Αυτό που εντυπωσιάζει σε όψη και προδιαγραφές, πέραν των τετραπίστονων μονομπλόκ δαγκανών στα μπροστινά δισκόφρενα των 320mm, είναι το ανάποδο πιρούνι της Marzocchi με τα καλάμια των 50mm και τις πλήρεις ρυθμίσεις. Πίσω υπάρχει ένα μονό αμορτισέρ χωρίς μοχλικό, που είναι τοποθετημένο σε ιδιαίτερα επικλινή θέση και το οποίο ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση και την επαναφορά του ελατηρίου του. Οι διαδρομές που προσφέρουν στους τροχούς τόσο το πιρούνι όσο και το αμορτισέρ είναι ίδια στα 130mm. Οι διαστάσεις των τροχών παραμένουν στις ασφάλτινες 17 ίντσες, με τα ελαστικά να είναι διττού χαρακτήρα (Pirelli MT60RS, 120/70 μπροστά, 180/55 πίσω). Στα συν του εξοπλισμού είναι τα full LED φωτιστικά σώματα και η μεγάλη οθόνη TFT, που φανταζόμαστε πως πέραν των έγχρωμων ενδείξεων θα έχει και λειτουργία bluetooth για συνδεσιμότητα με κινητά και tablet. 

Έκδοση Trail

Το Leoncino 800 αναμένεται να εμφανιστεί στην αγορά περίπου στα μέσα του 2020, ενώ μαζί του -και στα πρότυπα της έκδοσης των 500cc- θα έρθει και μια δεύτερη έκδοση με σχετικά «χωμάτινες» καταβολές. Το Leoncino 800 Trail, όπως είναι το πλήρες όνομά του, είναι βαμμένο σε ένα πράσινο μεταλλικό ματ χρώμα που θυμίζει το αντίστοιχο «αγωνιστικό» της πάλαι ποτέ ιταλικής θρυλικής εταιρείας. Ίδιο σε μεγάλο βαθμό με το «απλό» 800, το Trail διαφοροποιείται στις μεγαλύτερες κατά 10mm διαδρομές της ανάρτησης, στον 19άρη τροχό μπροστά, στα τρακτερωτά ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων (Pirelli Scorpion Rally STR), στα δύο φάλτσα τελικά της εξάτμισης (που βγαίνουν πίσω από το δεξί πλαϊνό number plate και θυμίζουν προϊόν ιδιοκατασκευής), καθώς και σε μερικές ακόμα λεπτομέρειες στο όλο παρουσιαστικό. Το βάρος του είναι 4 κιλά μεγαλύτερο (224 πλήρες υγρών), το ύψος της σέλας έχει αυξηθεί κατά 18mm (818 από 800mm) και, τέλος, ο προβολέας τεχνολογίας LED έχει αποκτήσει ένα «μασκάκι» στην πάνω του πλευρά. 

O ανταγωνισμός

Είναι ξεκάθαρο πως οι δύο εκδόσεις Leoncino θα στοχεύσουν στο κοινό που καλοβλέπει τις αντίστοιχες (και αρκετά ελαφρύτερες) προτάσεις των Ducati (Scrambler – 73Hp) και Triumph (Street Scrambler – 65Hp), προτάσσοντας σαν προτερήματά τους τη χαμηλότερη τιμή, τα καλά περιφερειακά και τους περισσότερους ίππους.

Με δεδομένο ότι τα Leoncino 500 και Leoncino 500 Trail κοστίζουν 6.500€ και 6.800€ αντίστοιχα, τολμούμε να προβλέψουμε μια τιμή που θα κυμαίνεται περί τα 8.000-8.500 ευρώ για τις εκδόσεις των 800cc. Σε σύγκριση με αυτές των Ducati (από 9.400€) και Triumph (από 10.890€) θα φαντάζουν μια χαρά και το μόνο που θα μένει στον υποψήφιο αγοραστή είναι να πειστεί για την αξιοπιστία των Benelli σε βάθος χρόνου, την κάλυψη με εργοστασιακά αξεσουάρ (παράγοντας σημαντικός για την κατηγορία), τις τιμές μεταπώλησής τους κ.λπ. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης