Του Νίκου Τσαμάνδουρα

Το Vector είναι μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα ποικιλοτρόπως ιδιαίτερη. Θέλετε λόγω των μπαταριών της; Λόγω της γρήγορης φόρτισής της; Λόγω.. τιμής; Λόγοι υπάρχουν πολλοί, σήμερα ωστόσο θα δούμε το πώς.. στρίβει!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το σύστημα διεύθυνσης του Vector δεν έχει καμία σχέση με τις συμβατικές μοτοσυκλέτες, καθώς αν περιμένετε να βρείτε τον μπροστινό τροχό αναρτημένο σε καλάμια, πλανάστε πλάνην οικτράν. Αντιθέτως, υπάρχει ένα σύστημα τύπου hub, κάτι που σημαίνει πως ο τροχός συνδέεται με τη μοτοσυκλέτα με ένα -μπροστινό θα λέγαμε- ψαλίδι. Οι άνθρωποι της Vector ωστόσο δεν ανακάλυψαν την Αμερική, μιας και αυτόν τον τύπο συστήματος διεύθυνσης τον συναντάμε αρκετά χρόνια πίσω, στις μοτοσυκλέτες της Bimota  (πχ Tesi 3D) αλλά και στο GTS1000 της Yamaha. Τώρα, όμως, φαίνεται απαλλαγμένο από τις τεχνικές αστοχίες που οδήγησαν στη μη καθιέρωσή του.

Σημασία έχει η τοποθέτηση του άξονα του μπροστινού, ιδιαίτερου αυτού ψαλιδιού, μιας και συνήθως συναντούσαμε το σημείο σύνδεσης του πάνω από τον άξονα του τροχού. Αυτό μεταφραζόταν σε κακή συμπεριφορά κατά το φρενάρισμα, ενώ η αίσθηση που έδινε γενικά ο συνδυασμός μπροστινής ανάρτησης και τροχού δεν ήταν η «σωστή», ειδικά σε σχέση με τα συμβατικά τηλεσκοπικά καλάμια. Τέλος, η γωνία στριψίματος των παλιότερων hub συστημάτων ήταν τόσο περιορισμένη, που σε κλειστές στροφές οι μοτοσυκλέτες έτειναν να ανοίγουν υπερβολικά τη γραμμή τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Arc, τα παραπάνω προβλήματα εξαλείφθηκαν από το Vector χάρη στην καλύτερη τοποθέτηση του σημείου σύνδεσης του ψαλιδιού, κάτω από τον άξονα του τροχού. Βέβαια, όλο αυτό το κομμάτι της εξέλιξης δεν πέρασε ανώδυνα στην εν λόγω ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, καθώς είναι μέρος του κόστους της που φτάνει περίπου τα 100.000 ευρώ. Αν σας φαίνεται παράξενο το νούμερο, τότε επιτρέψτε μας να σας θυμίσουμε τι εστί Arc Motorcycles μέσω μιας παλιότερης αναφοράς στη βρετανική εταιρία πατώντας εδώ.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης