Η πανδημία δυσκόλεψε αρκετά τα πράγματα (και) στην αγορά των δύο τροχών στην Ελλάδα, λόγω της απαραίτητης παύσης εργασιών. Και λέμε «αρκετά» και όχι «πολύ» γιατί όλως παραδόξως η πτώση κινήθηκε σε χαμηλότερα από το αναμενόμενο επίπεδα.
Παρ΄ ότι τον μήνα Απρίλιο τα περισσότερα καταστήματα μοτοσικλετών ήταν κλειστά, 922 δίτροχα πουλήθηκαν με κάποιο τρόπο, είτε επειδή είχαν παραγγελθεί νωρίτερα, είτε επειδή διατέθηκαν επιτόπου «με συνοπτικές διαδικασίες», μειώνοντας έτσι τη ζημιά που δυνητικά θα μπορούσε να επιφέρει ένα καθολικό lockdown. Η συντριπτική πλειοψηφία ήταν παπιά και scooter, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι μοτοσικλέτες τα πήγαν άσχημα. Μιλώντας για νούμερα, σίγουρα δεν θα θέλατε να ακούσετε πόση ήταν η πτώση των πωλήσεων του τέταρτου μήνα της χρονιάς σε σχέση με τον περσινό. Σχεδόν 73% και πάλι καλά να λέμε…
Αξίζει να αναφέρουμε πως η αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2020 (και παρά τον «κουτσουρεμένο» Μάρτιο) παρουσίασε αύξηση της τάξης του 4,9%, ένα θετικό πρόσημο που λείανε ελαφρώς τη μεγάλη πτώση που επήλθε μέσα από τον άπραγο Απρίλιο. Έτσι, η μείωση των πωλήσεων στο πρώτο τετράμηνο του 2020 έφτασε τελικά «μόλις» στο 23,1%! Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Απρίλιο πουλήθηκαν συνολικά 6.909 scooter, παπιά και μοτοσικλέτες (8.991 μονάδες ήταν το αντίστοιχο νούμερο του 2019), που μοιράστηκαν ως εξής:
• 3.884 scooter
• 1.702 παπιά
• 1.290 μοτοσικλέτες
Τα scooter αποδείχθηκαν και πάλι λαοφιλή, κατακτώντας το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των πωλήσεων με ποσοστό 56,2% επί του συνόλου. Τα παπιά πέτυχαν ποσοστό 24,6% και οι μοτοσικλέτες 18,6%. Από πλευράς εταιρειών πρώτη παρέμεινε η SYM με 1.649 μονάδες, αποσπώντας το 24% της αγοράς όλων των κατηγοριών. Δεύτερη ήταν η Honda με 1.117 μονάδες και ποσοστό 16%, ξεπερνώντας κατά τι την Piaggio (1.063-15%). Στην τέταρτη θέση ήταν η Yamaha, η οποία έφτασε τις 910 μονάδες και ποσοστό 13%, ακολουθούμενη από την Daytona (906-13%). Στην έκτη θέση βρέθηκε η Kymco με 292 μονάδες και ποσοστό 3,8%. Ακολούθησαν οι BMW, Vespa, ΚΤΜ, Suzuki, Keeway, Benelli, Kawasaki, Quadro, Gemini, Ducati, Peugeot, CF Moto, Beta, Triumph και Harley Davidson.
Κορυφαία μοντέλα ανά κατηγορία
Scooter
1. Piaggio Beverly 300
2. SYM Symphony ST 200
3. Piaggio Medley 150
Παπιά
1. Daytona DY 125 RS
2. Yamaha Crypton S 115
3. Honda Astrea Grand 110
Μοτοσικλέτες
1. Honda CB 500X
2. Daytona T 310
3. Yamaha Tracer 900 GT
Ταξινομήσεις scooter
Στα best seller του 4μηνου βλέπουμε μια ανατροπή στην κορυφή, με το Piaggio Beverly 300 να περνάει πρώτο, έχοντας πλεονέκτημα πέντε μόλις μονάδων (472) από το δεύτερο SYM Symphony ST 200i (467). Στην τρίτη θέση τερμάτισε -και πάλι- το Piaggio Medley 150, με 210 μονάδες. Τέταρτο ήταν -ομοίως και πάλι- το επαγγελματικό Daytona Cargo 125 (173), λίγο παραπάνω από το Beverly 350 (166), με την εξάδα να κλείνει το SYM HD300 (138), ξεπερνώντας κατά 9 μονάδες το Ρiaggio Liberty 125 (129). Ακολούθησαν τα 300άρια SYM Citycom S 300 (122), SYM Cruisym 300i (122), Vespa GTS 300 (107).
ΘΕΣΗ |
ΜΟΝΤΕΛΟ |
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 |
PIAGGIO BEVERLY 300 |
472 |
2 |
SYMPHONY ST 200i |
467 |
3 |
PIAGGIO MEDLEY 150 |
210 |
4 |
DAYTONA CARGO 125 |
173 |
5 |
PIAGGIO BEVERLY 350 |
166 |
6 |
SYM HD 300 |
138 |
7 |
PIAGGIO LIBERTY 125 |
129 |
8 |
SYM CITYCOM S 300i |
122 |
9 |
SYM CRUISYM 300i |
122 |
10 |
VESPA GTS 300 |
107 |
11 |
YAMAHA NMAX155 |
105 |
12 |
SYM JET 14 125 |
102 |
13 |
YAMAHA XMAX 300 |
96 |
14 |
SYM CRUISYM 250i |
80 |
15 |
HONDA SH 150 |
78 |
16 |
SYM SYMPHONY ST 125 |
77 |
17 |
HONDA PCX 125 |
75 |
18 |
HONDA FORZA 300 |
70 |
19 |
YAMAHA TMAX 560 |
69 |
20 |
KYMCO X-TOWN 300 |
60 |
Ταξινομήσεις παπιών
Σταθερά πρώτο παρέμεινε το Daytona DY 125 RS με 367 πωλήσεις, μια επίδοση που στη «γενική κατάταξη» όλων των κατηγοριών το τοποθετεί στην τρίτη θέση, με το Yamaha Crypton S 115 να τερματίζει τέταρτο συνολικά με 309 ταξινομήσεις. Δυνατά κινήθηκε και το Honda Astrea Grand 110 στην τρίτη θέση, ξεπερνώντας τις 200 ταξινομήσεις, ενώ το SYM VF 185 κατάφερε και πάλι, με 138 μονάδες, να μείνει μπροστά από το Honda GTR 150 (125 ταξινομήσεις).
ΘΕΣΗ |
ΜΟΝΤΕΛΟ |
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 |
DAYTONA DY 125 RS |
367 |
2 |
YAMAHA CRYPTON S 115 |
309 |
3 |
HONDA ASTREA GRAND 110 |
201 |
4 |
SYM VF 185 |
138 |
5 |
HONDA SUPRA GTR 150 |
125 |
6 |
DAYTONA SPRINTER 125 |
122 |
7 |
HONDA SUPRA X HELM IN |
118 |
8 |
SYM VF 125 |
105 |
9 |
DAYTONA VELOS–R 125 |
93 |
10 |
KEEWAY TARGET 125 |
60 |
11 |
GEMINI STILIO 125 |
19 |
12 |
HONDA Z 125 MONKEY |
17 |
13 |
KAWASAKI ATHLETE 125 |
13 |
14 |
HONDA C 125 ICONIC |
6 |
15 |
SYM MAGIC 125 SR |
2 |
Ταξινομήσεις μοτοσικλετών
Βest seller μοτοσικλέτα στην Ελλάδα για το πρώτο 4μηνο του 2020 ήταν και πάλι το Honda CB500X, που κέρδισε την πρώτη θέση για ελάχιστες παραπάνω ταξινομήσεις από το περσινό best seller Daytona T310. Το Honda είχε συνολικά 85 πωλήσεις και το Daytona 6 λιγότερες. Στις επόμενες τρεις θέσεις βρέθηκαν τρία Yamaha, τα δυο Tracer 900 (GT και απλό) και το Τenere 700, που μπήκε εμβόλιμα μεταξύ τους στην 4η θέση. Tη μάχη για την 6η θέση κέρδισε το Suzuki V-Strom 650 (37), ταξινομώντας δύο μονάδες περισσότερες από το Benelli TRK (35) και τρεις από το BMW R 1250 GS Adventure (34)!
ΘΕΣΗ |
ΜΟΝΤΕΛΟ |
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 |
HONDA CB 500X |
85 |
2 |
DAYTONA T310 |
79 |
3 |
YAMAHA TRACER 900 GT |
54 |
4 |
YAMAHA TENERE 700 |
43 |
5 |
YAMAHA TRACER 900 |
41 |
6 |
SUZUKI DL 650 |
37 |
7 |
BENELLI TRK 502 X |
35 |
8 |
BMW R 1250 GS ADVENTURE |
34 |
9 |
YAMAHA MT-03 |
31 |
10 |
YAMAHA MT-07 |
27 |
11 |
HONDA X-ADV 750 |
25 |
12 |
BMW R 1250 GS |
23 |
13 |
HONDA CB650R |
21 |
14 |
SYM NH-T 200 SYM NH-T 125 |
20 |
15 |
KTM 390 ADVENTURE SUZUKI DL 250 V-STROM BMW F 750 GS KTM 250 EXC |
15 |
16 |
HONDA NC 750XD |
14 |
17 |
DAYTONA MONSTER 125 HARLEY-DAVIDSON IRON 883 |
12 |
Θέλουμε να πιστεύουμε πως η αγορά θα κινηθεί με σημαντικά αυξητική πορεία μέσα στο καλοκαίρι, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις διελεύσεις που σημειώνονται στα καταστήματα μετά την άρση των απαγορεύσεων. Πέραν της καθιερωμένης -από χρόνο σε χρόνο- αύξησης των πωλήσεων, έρχονται και οι προτάσεις της κυβέρνησης να δώσουν ώθηση στην επιλογή μηχανοκίνητου ή/και ηλεκτροκίνητου δίκυκλου. Αυτές υπαγορεύουν την αποφυγή μετακίνησης με μέσα μαζικής μεταφοράς, οπότε εύκολα αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει αυτό. Τα δίκυκλα, εν γένει, είναι σίγουρα τα ασφαλέστερα οχήματα για να αποφύγουμε τον κορωνοϊό και δεν υπάρχει κανείς να φέρει αντίρρηση επ’ αυτού.
Πηγή: ΣΕΑΑΔ, motorbike.gr