Μια καλή χρονιά αποδείχθηκε τελικά το 2017 για την αγορά μοτοσυκλέτας, αλλά οι προ-ταξινομήσεις που έγιναν το 2016 θολώνουν το τοπίο για τα πραγματικά νούμερα στα scooter και στα ATV. Mε δελτίο Τύπου, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων και Αντιπροσώπων μάς ενημερώνει σχετικά:

Μείωση των ταξινομήσεων κατά 31% παρουσίασε η ελληνική αγορά δικύκλου (άνω των 50cc) το 2017. Σημειώνεται ότι αυτή η πτώση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική πορεία των λιανικών πωλήσεων του 2017, οι οποίες ο Κλάδος Δικύκλων του ΣΕΑΑΔ (*) εκτιμά ότι μειώθηκαν κατά 12-13% περίπου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η διαφορά οφείλεται στις μαζικές προ-ταξινομήσεις δικύκλων τους τελευταίους μήνες του 2016, λόγω λήξης των εγκρίσεων τύπου Euro 3, τα οποία διατέθηκαν στους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του 2017.  Αντίστοιχα, η πραγματική αύξηση των λιανικών πωλήσεων του 2016 (σε σχέση με το 2015) εκτιμάται σε 15-16% και όχι στο 22,7% που παρουσιάζουν οι ταξινομήσεις. 

 

2015

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεταβολή 2015/2014

2016

Μεταβολή 2016/2015

2017

Μεταβολή
2017/2016

Παπιά

8.605

-0,8%

12.003

39,5%

5.196

-56,7%

Σκούτερ

19.458

5,8%

22.320

14,7%

17.873

-19,9%

Μοτοσυκλέτες

3.446

6,2%

3.912

13,5%

4.053

3,6%

Τετράτροχα

2.076

38,8%

2.978

43,4%

1.326

-55,5%

Σύνολα

33.585

5,6%

41.213

22,7%

28.448

-31,0%

H πτώση του 2017 οφείλεται κυρίως στα παπιά και τα τετράτροχα, κατηγορίες που επηρεάστηκαν περισσότερο από τη λήξη του Euro 3, και δευτερευόντως στα σκούτερ. Αντίθετα, οι μοτοσυκλέτες συνέχισαν την πορεία ανάκαμψης των τελευταίων ετών. Συνολικά την τελευταία τριετία, οι εκτιμώμενες λιανικές πωλήσεις δικύκλων στην Ελλάδα σταθεροποιούνται σε επίπεδα άνω των 32.000 μονάδων ανά έτος, δημιουργώντας έτσι μια υγιή βάση για περαιτέρω ανάπτυξη.
 
* Οι πωλήσεις των μελών του Κλάδου Δικύκλων του ΣΕΑΑ καλύπτουν άνω του 90% της ελληνικής αγοράς δικύκλου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης