του Νίκου Βιτσιλάκη 

Αν και η αγορά μοτοσικλέτας στις ΗΠΑ βρίσκεται σε ύφεση λόγω της πανδημίας, οι πωλήσεις των καθαρόαιμων μοντέλων ΜΧ και Enduro δεν δείχνουν να έχουν επηρεαστεί, το αντίθετο μάλιστα! 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα αποτελέσματα του α’ εξάμηνου στην αμερικανική αγορά φέρνουν στην επιφάνεια μια πτώση πωλήσεων κατά 23% στα μοντέλα δρόμου και μια γενναία αύξηση κατά 30% στα εκτός δρόμου! Παράλληλα, αυτά τα τελευταία να σκαρφαλώνουν στο 6,4% σε μερίδιο αγοράς και ανεξαρτήτως κατηγοριών, δείχνοντας την τάση των Αμερικανών αναβατών στα λεγόμενα «dirt bikes»! Μια τάση που μας είναι γνωστή εδώ και αρκετές δεκαετίες βέβαια, με τον αυξητικό της ρυθμό να αποκαλύπτει έναν υγιή τρόπο άθλησης και διασκέδασης κόντρα στους περιορισμούς και τις απαγορεύσεις που έχει επιβάλει ο Covid-19. Η αγορά μοτοσικλέτας στις ΗΠΑ φέτος έχει -μέχρι στιγμής- μια ταραχώδη πορεία, ξεκινώντας το πρώτο τρίμηνο με πτώση των πωλήσεων κατά 9% σε σχέση με το 2019. Αυτός ο αριθμός βέβαια δεν μας επεξηγεί πλήρως το όλο σκηνικό της αγοράς, καθώς δεν αντέδρασαν με τον ίδιο πτωτικό τρόπο όλες οι κατηγορίες! Ενώ τα μοντέλα δρόμου και διπλής χρήσης παρουσίασαν μειωμένες ταξινομήσεις κατά 23% και 5% αντίστοιχα, δεν συνέβη το ίδιο με τα Off/Road, όπου είδαν ένα +30% να τα εκτοξεύει! 

Μέχρι να κλείσει το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε, τα καθαρόαιμα συνέχισαν να καλπάζουν στον εμπορικό στίβο, πετυχαίνοντας να αποκτήσουν ένα μερίδιο της τάξεως του… 50% στις συνολικές πωλήσεις! Παράλληλα και τα μοντέλα διπλής χρήσης είδαν τα νούμερά τους να αυξάνονται κατά σχεδόν 21%, όπως επίσης και τα scooter (+4%), πλην όμως δεν συνέβη το ίδιο με τις μοτοσικλέτες δρόμου, οι οποίες σημείωσαν μειωμένες κατά 9,6% ταξινομήσεις. Μιλώντας για αυτές τις τελευταίες, παρατηρώντας τα ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία του αρμόδιου φορέα και κάνοντας τις απαραίτητες συγκρίσεις ανάμεσα σε πρώτο τρίμηνο και εξάμηνο, τα πράγματα δείχνουν ότι μπορούν να αντιστραφούν μέχρι τα τέλη της χρονιάς και -αν όχι να κλείσουν με θετικό πρόσημο- να δουν το μερίδιό τους να παρουσιάζει σημαντικά μικρότερη ύφεση. Και αυτό θα συμβεί γιατί το κράτος ενίσχυσε την οικονομία της χώρας κατά ένα τρισεκατομμύριο(!) δολάρια, με πολλά εξ αυτών να καταλήγουν στους απλούς φορολογούμενους μέσα από ένα πακέτο ενίσχυσης ενάντια στις συνέπειες του κορωνοϊού. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτά συμβαίνουν στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και η αυξημένη ζήτηση καθαρόαιμων μοτοσικλετών δικαιολογείται -σε σημαντικό βαθμό- από την ανάγκη των αγοραστών να προμηθευτούν μοντέλα ελεύθερου χρόνου και διασκέδασης. Τον χρόνο τον έχουν με την ύφεση που επικρατεί στις επαγγελματικές δραστηριότητες, οπότε τι το καλύτερο για επένδυση σε ένα εργαλείο χαλάρωσης και εκτόνωσης.  

Τα παραπάνω ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία είναι ο καθρέφτης ενός διαφορετικού κόσμου, όπου η μέριμνα του κράτους για τους πολίτες βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα. Θα ψάξουμε -αν και πολύ δύσκολο- να βρούμε αντίστοιχες μελέτες και από χώρες της Ευρώπης, ξεκινώντας -πιο εύκολο αυτό- από τη δική μας. Θα επικοινωνήσουμε με όλες τις αντιπροσωπείες που διαθέτουν αντίστοιχα μοντέλα, καθώς στα στατιστικά που μας στέλνει ο αρμόδιος σύνδεσμος δεν περιλαμβάνονται τα καθαρόαιμα μοντέλα, αυτά δηλαδή που δεν βγάζουν πινακίδα κυκλοφορίας. Οπότε και θα επανέρθουμε μόλις ολοκληρώσουμε την έρευνά μας.  

Πηγή: MIC (Motorcycle Industry Council)  

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης