Aφιέρωμα μοτοσυκλέτες Street Naked 650-700cc: Η μεσαία κατηγορία θεριεύει! 

Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020, 11:02
Aφιέρωμα μοτοσυκλέτες Street Naked 650-700cc: Η μεσαία κατηγορία θεριεύει! 

του Νίκου Βιτσιλάκη 

Η κατηγορία των γυμνών μοτοσυκλετών δρόμου μεσαίου κυβισμού επανέρχεται στο επίκεντρο του αγοραστικού κοινού και για αυτό “υπαίτιοι” είναι οι κατασκευαστές που την εμπλουτίζουν με νέες και άκρως ενδιαφέρουσες προτάσεις. 

Είναι γεγονός πως μέχρι πρόσφατα οι μοτοσυκλέτες δρόμου στα μεσαία κυβικά (650/700) δεν γνώρισαν μεγάλες δόξες όσον αφορά στα τεχνολογικά τους χαρακτηριστικά (γιατί από πωλήσεις μια χαρά τα πάνε στην Ευρώπη), με το αγοραστικό κοινό να στρέφεται όλο και περισσότερο στις αντίστοιχες διπλής χρήσης (On/Off). Πρώτη η Yamaha έδωσε μια νέα πνοή στην κατηγορία με το ΜΤ-07 (2014, ανανεωμένο από το 2018), όντας μια μοτοσυκλέτα με προσεγμένη αισθητική και έναν τελείως νέο -δικύλινδρο εν σειρά- κινητήρα πολύ καλών επιδόσεων (75Ηp). Tην ακολούθησαν τρία χρόνια αργότερα (2017) -και σχεδόν ταυτόχρονα- η Kawasaki με το Ζ650 (68Hp, ανανεωμένο από το 2020) και η Suzuki με το SV650 (75Hp), ομοίως αμφότερες πιστές στους δύο κυλίνδρους πλην όμως σε διαφορετικές διατάξεις: - Εν σειρά η πρώτη (σαν το Yamaha), σε σχήμα V η δεύτερη (σαν κανένα άλλο!). H Honda έκανε την επιβλητική της εμφάνιση με τέσσερις κυλίνδρους εν σειρά το 2019, με το CB650R να βάζει φωτιά στην κατηγορία με τους 95Hp (και όχι μόνο). Μοναδική, μέχρι το 2020, ευρωπαϊκή παρουσία αυτή της Husqvarna από το 2018 με το 701 Vitpilen, ένα μοντέλο 692cc με τελείως διαφορετικό χαρακτήρα, καθώς είναι το μόνο με κινητήρα με έναν κύλινδρο, πλην όμως αυτός είναι και ο δυνατότερος μονοκύλινδρος που υπάρχει σήμερα σε μοτοσυκλέτα παραγωγής (75Ηp). Τέσσερις ιαπωνικές προτάσεις και μόλις μία ευρωπαϊκή μέχρι σήμερα λοιπόν, αλλά αυτό αλλάζει από το 2021 με την Ευρώπη να αντεπιτίθεται ποντάροντας πολλά στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό των μοντέλων της. Ο “παροξυσμός” που συναντάμε τα τελευταία χρόνια στις μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτες όσον αφορά στα ηλεκτρονικά βοηθήματα κάθε μορφής περνάει πλέον και στις μικρότερες, στοχεύοντας σε ένα κοινό που ζητάει το κάτι παραπάνω σε ασφάλεια και άνεση. Αυτό σημαίνει πως οι κατασκευαστές των υπαρχόντων μοντέλων θα το σκεφτούν σοβαρά και -πιθανά- θα επέμβουν δραστικά εμπλουτίζοντας με περισσότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα τις προτάσεις τους. Δεν νοείται εν έτει 2020 να αγοράζεις μοτοσυκλέτα με μόνο βοήθημα το ABS, αν μη τι άλλο ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και 2-3 οδηγικά προγράμματα πρέπει να είναι στο βασικό εξοπλισμό.   

Δύο νέοι “παίκτες” από το 2021 

Τα πέντε μέλη της κατηγορίας που προαναφέραμε θα βρουν τα “δύσκολα” από την επόμενη χρονιά, καθώς δύο ακόμα μεγάλοι κατασκευαστές ετοιμάζουν τις δικές τους προτάσεις. Πρώτη θα μπει στο χορό η Aprilia με το Tuono 660, μια μοτοσυκλέτα με έναν τελείως νέο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα και φουλ ηλεκτρονικά βοηθήματα, που είναι και η πρώτη στην ιστορία της ιταλικής φίρμας με αυτή τη μηχανολογική διάταξη. Το παρελθόν περιλάμβανε μονοκύλινδρους, V-2 και V-4 κινητήρες, οπότε το νέο roadster είναι αυτό που θα ξεφύγει από το κατεστημένο δίνοντας στο κοινό μια μοτοσυκλέτα με έμφαση στην καθημερινή χρήση που θα προσφέρει παράλληλα και οδηγική ευχαρίστηση. Αμέσως μετά θα “μιλήσει” η Triumph, πάνω κάτω στο ίδιο με την Aprilia μήκος κύματος, παρουσιάζοντας το Trident 660 με αρκετά ηλεκτρονικά βοηθήματα και τρικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, αναβιώνοντας στην ουσία ένα όνομα με ιστορία πολλών δεκαετιών. Ας δούμε λοιπόν -σε αλφαβητική σειρά- τι υπάρχει στην αγορά σήμερα και τι περιμένουμε μέσα στους επόμενους μήνες:       

Aprilia Tuono 660 

Το Tuono 660 που θα δούμε στην παραγωγή σύντομα θα διαθέτει ιπποδύναμη στους 95Hp και δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα. Θα υπάρχει μάλιστα και σε έκδοση με απόδοση 34kW, κατάλληλη για αναβάτες με διπλώματα Α2, η οποία κάλλιστα θα μπορεί -όταν έρθει η ώρα- να μετατραπεί σε «full power». Η ηλεκτρονική πλατφόρμα APRC θα δίνει το παρών φυσικά και θα έχει να κάνει με traction control, anti-wheelie control (αντι-σούζα) και engine brake control (φρένο κινητήρα), όλα πλήρως ρυθμιζόμενα από τον αναβάτη. Παρόντα θα είναι το ηλεκτρονικό γκάζι και τα οδηγικά προγράμματα για χρήση σε δρόμο ή/και πίστα, όπως επίσης και η αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU) 6 αξόνων παρέα με το Cornering ABS. Τέλος, μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT θα παρέχει πλήθος πληροφοριών αλλά και συνδεσιμότητα με το smartphone του αναβάτη μέσω της εφαρμογής Aprilia MIA.  

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2Κ/4Τ/ΥΨ – 95Hp 

TIMH: Aναμένεται (άφιξη Α' τρίμηνο 2021) 

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Honda CB650R  

Πήρε τη θέση του CB650F από το 2019 και πέραν της φρέσκιας εμφάνισης έφερε και αναβάθμιση του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 649cc, ο οποίος -έχοντας δεχθεί τις ανάλογες περιποιήσεις- είναι πλέον αρκετά πιο δυνατός, με τη συνολική του ιπποδύναμη να απαριθμεί 95Hp, δηλαδή τους περισσότερους (μαζί με το επερχόμενο Aprilia Tuono 660) στην κατηγορία. Τα φώτα είναι τεχνολογίας full LED, υπάρχει μία ευμεγέθης πολυ-λειτουργική οθόνη LCD, σύστημα keyless, Honda Selectable Torque Control (έλεγχος πρόσφυσης) και συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση. Φτιαγμένο στα πρότυπα της φιλοσοφίας Neo Sports Café (NSC) της Honda, χαρακτηρίζεται από ποιότητα κατασκευής και φινίρισμα κορυφαίων προδιαγραφών, έτσι όπως μας έχει συνηθίσει η ιαπωνική φίρμα στο πέρασμα του χρόνου. Αίσθηση δημιουργεί η ανάρτηση της Showa, που είναι πλήρως ρυθμιζόμενη μπροστά και πίσω, καθώς και τα φρένα της Nissin με τις τετραπίστονες δαγκάνες και τους δίσκους των 310mm.  

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4Κ/4Τ/ΥΨ – 95Hp 

TIMH: 8.350€ 

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Husqvarna 701 Vitpilen 

Η απόλυτη εναλλακτική λύση για αναβάτες που θέλουν να κυκλοφορούν με κάτι που δεν μοιάζει με κάτι άλλο. Μονοκύλινδρος κινητήρας 75(!) ίππων με ηλεκτρονικό γκάζι (R-b-W), απενεργοποιούμενο ABS Bosch 9Μ+ (ότι το πιο σύγχρονο από άποψη τεχνολογίας), συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης (slipper) και ρυθμιζόμενο traction control για μια μοτοσυκλέτα που ζυγίζει κάτι παραπάνω από 165 κιλά πλήρης υγρών! Aπό το 2020 έχει αποκτήσει τους ακτινωτούς τροχούς της έκδοσης Svartpilen (έναντι χυτών που είχε μέχρι πέρυσι) και μαρσπιέ τεχνολογίας CNC (Computer Numerical Control).   

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1Κ/4Τ/ΥΨ – 75Hp 

TIMH: 9.980€ 

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.   

Kawasaki Z 650  

To 2017 η Kawasaki επανέφερε στο προσκήνιο ένα μοντέλο που είχε στη γκάμα της τη δεκαετία του '70, στην ουσία είναι το sport touring Ninja 650 απαλλαγμένο από το ολόσωμο φέρινγκ και με ψηλότερα τοποθετημένο τιμόνι. Για το 2020 το Ζ650 έρχεται εξοπλισμένo με νέα χαρακτηριστικά, όπως διπλό προβολέα τεχνολογίας LED και έγχρωμη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών TFT 4,3 ιντσών, η οποία προσθέτει στοιχεία όπως είναι η ένδειξη επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο, η λυχνία αλλαγής ταχυτήτων και η ένδειξη οικονομικής οδήγησης. Περιλαμβάνει επίσης και τη δυνατότητα σύνδεσης με Smartphone μέσω Bluetooth και της εφαρμογής Kawasaki Rideology. Λειτουργίες όπως πλοήγηση GPS και πληροφορίες για την επόμενη προγραμματισμένη συντήρηση είναι εύκολα προσβάσιμες, μαζί με όλες τις υπόλοιπες ειδοποιήσεις.  

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2Κ/4Τ/ΥΨ – 68Hp 

TIMH: 7.990€ 

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.     

Suzuki SV 650  

Το SV 650 του σήμερα είναι αισίως η τρίτη γενιά του μοντέλου και -ούτε λίγο ούτε πολύ- έχει δεχθεί αλλαγές και βελτιώσεις σε 140 σημεία, τα 60 εκ των οποίων βρίσκονται στον V-2 κινητήρα των 645 κ.εκ. με τους 2 ΕΕΚ, τα δύο μπουζί ανά κύλινδρο και τις τετραβάλβιδες κεφαλές, αυτόν τον ίδιο αλεξίσφαιρο που κινεί και τα κοσμαγάπητα V-Strom 650 χρόνια τώρα. Η ιπποδύναμη έχει σκαρφαλώσει στους 75 ίππους και σημαντική προσθήκη στον εξοπλισμό του αποτελεί το σύστημα Low RPM Assist, που στην ουσία είναι ένα ηλεκρονικό βοήθημα διατήρησης των στροφών του κινητήρα στα επιθυμητά πλαίσια όταν κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες.  

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ V2/4Τ/ΥΨ – 75Hp 

TIMH: 6.895€ 

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Triumph Trident 660 

H Triumph μάς αποκάλυψε πρόσφατα την επερχόμενη πρότασή της στα μεσαία κυβικά, αναβιώνοντας παράλληλα ένα όνομα θρύλο για την αγγλική φίρμα. Στα σπλάχνα του θα είναι ο κινητήρας τoυ Street Triple S των 660cc, ο οποίος αναμένεται να αποδίδει περί τους 80Hp και να έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να βγάζει τη δύναμή του από τις χαμηλές στροφές. Στόχος της μοτοσυκλέτας θα είναι το νεότερο ηλικιακά κοινό λόγω της φιλικής απόδοσης του κινητήρα, αλλά και το... κάπως μεγαλύτερο χάρη στην όλη αισθητική αλλά και στην αναβίωση του ονόματος Trident, η ιστορία του οποίου ξεκινά από το μακρινό 1968. Η σύγχρονη εκδοχή, σύμφωνα με την Triumph, θα διαθέτει «class leading» τεχνολογία και εξοπλισμό, ενώ η διάθεσή της στον εμπορικό στίβο αναμένεται για την άνοιξη του 2021. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3K/4Τ/ΥΨ – 80Hp (εκτιμώμενη ιπποδύναμη) 

TIMH: Αναμένεται στα 8.500-9.000€ 

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Yamaha MT-07  

Από την κυκλοφορία τoυ το 2014, το MT-07 κατάφερε να γίνει μια από τις πιο επιτυχημένες μοτοσυκλέτες της Yamaha όλων των εποχών, πλησιάζοντας τις 100.000 πωλήσεις μέχρι σήμερα. Από το 2018 οι σχεδιαστές έκαναν τις απαραίτητες επεμβάσεις για να φρεσκάρουν το best seller τους, τόσο όσον αφορά στη σχεδίαση των πλαστικών όσο και στην αίσθηση της συνολικής ποιότητας. Πρόκειται για ένα ευχάριστο οδηγικά και πολύ οικονομικό σε κατανάλωση μοντέλο, με ένα ζωντανό δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα και “space” σχεδίαση. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2K/4Τ/ΥΨ - 75Hp 

TIMH: 6.800€ 

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.  

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2020, 17:46