Πέντε μοντέλα που φαντάζουν ιδανικά για την ελληνική πραγματικότητα και τα οποία έχουν τη δυναμική να αναβιώσουν ολοκληρωτικά μια κατηγορία που έφθινε χρόνο με τον χρόνο. 

Ήδη από τη δεκαετία του ’70, η ελληνική αγορά μοτοσικλέτας γνώρισε άνθηση στην κατηγορία των μοτοσικλετών διπλού χαρακτήρα με μικρού κυβισμού κινητήρα. Τις αποκαλούσαμε «ψευδο-εντούρο» και ήταν αυτές που κυριαρχούσαν στις πωλήσεις, δίνοντας τη δυνατότητα στον αναβάτη να κάνει μαζί τους σχεδόν τα πάντα. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις αρχές της περασμένης δεκαετίας, όταν οι τάσεις των καταναλωτών άλλαξαν και απαιτούσαν μοντέλα με μεγάλους κινητήρες, με έμφαση στον ασφάλτινο χαρακτήρα, την καθημερινή χρήση και τα ταξιδάκια κάθε μορφής. Αυτόματα, οι επιλογές στα μικρά κυβικά όλο και μειώνονταν, κάτι που οφείλεται στις αποφάσεις των κατασκευαστών να μην επενδύουν περαιτέρω στη συγκεκριμένη κατηγορία.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πόσο δημοφιλής όμως μπορεί να αποδειχθεί (και πάλι) αυτή η κατηγορία φάνηκε ήδη από το 2019, όταν η Daytona με το Τ310 κατάφερε να γράψει ιστορία ως η πρώτη κινεζική μοτοσικλέτα best seller στην ελληνική αγορά! Τι ήταν όμως αυτό που έκανε το μοντέλο τόσο επιτυχημένο; Σίγουρα η τιμή, κοντά στα 4.000 ευρώ, ένα ποσό που γενικά θεωρείται «λογικό» από τη μέση τάξη των Ελλήνων για την απόκτηση μιας -μικρής έστω- μοτοσικλέτας. Ακόμα πιο σίγουρα ο πλούσιος εξοπλισμός, που δύσκολα θα αφήσει κάποιον ανικανοποίητο. Και το Daytona Τ310 μπορεί να ανήκει στην κατηγορία μεσαίων κυβικών (300-400), αλλά αυτό δεν ισχύει και για τον όγκο του, που θυμίζει μεγαλύτερη μοτοσικλέτα, ενώ παράλληλα το εντυπωσιακό του design το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο. Ένα ακόμα στοιχείο για αυτή την επιτυχία -και εδώ δεν αναφερόμαστε μόνο στο συγκεκριμένο μοντέλο αλλά στην κατηγορία ευρύτερα- είναι η υπόσχεση που τα συνοδεύει για χωμάτινες εκδρομές και αποδράσεις, ένα στοιχείο που παίζει πάντοτε ρόλο στην Ελλάδα των νησιών, των καλοκαιρινών διακοπών, των χωριών και των βουνών.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι λέμε λοιπόν εδώ; Δώστε στον λαό ελαφριά, πολυτάλαντα on/off 250-300cc, που «τα κάνουν όλα και συμφέρουν» χωρίς να ξηλώνουν τις τσέπες των πελατών-μοτοσικλετιστών. Έτσι, αυτή τη στιγμή, πέντε μοντέλα απαρτίζουν τη νέα κατηγορία των Adventure 300cc και είναι τo BMW G 310 GS, τo περσινό best seller Daytona Τ310, το εξελιγμένο αδελφάκι του Daytona 310T1, το Kawasaki Versys-X 300 και το νεοαφιχθέν Voge 300DS. Να σημειώσουμε εδώ πως όλα τα μοντέλα του αφιερώματος είναι κατασκευασμένα σε ασιατική χώρα: στην Κίνα τα Daytona και Voge, στην Ινδία το BMW και στην Ταϊλάνδη το Kawasaki.  

Χαρακτήρας – Σχεδίαση 

BMW G 310 GS : Είναι το πιο «χωματερό» απ’ όλα, όχι μόνο γιατί κουβαλάει την κληρονομιά των μεγάλων GS (τα οποία μιμείται υπό κλίμακα), αλλά και λόγω αναρτήσεων. Ανάποδο είναι το πιρούνι και οι τροχοί 17άρηδες με χυτές ζάντες, αλλά το 310 έχει αναρτήσεις με τις μεγαλύτερες διαδρομές όλων στα 180mm, τη στιγμή που τα υπόλοιπα φλερτάρουν με τα 110-160mm.  

Daytona Τ310 και 310T1: Η πρώτη γενιά που γνωρίζουμε και έγινε best seller είναι το Τ310 και η δεύτερη το 310Τ1. Κοινή αισθητική «διαστημικών γραμμών» τύπου Τransformers, που τόση πέραση είχε τελικά στο κοινό. Στην ουσία πρόκειται για μια μοτοσικλέτα Street Adventure, αφού έχει περιορισμένες διαδρομές αναρτήσεων αλλά και εντυπωσιακά εκτενή λίστα εξοπλισμού (ο οποίος αναβαθμίστηκε στο Τ1, που είναι ακριβότερο). 

Kawasaki Versys-X 300: Το μοναδικό του αφιερώματος με δικύλινδρο κινητήρα και συμβατικό πιρούνι, αλλά και το μόνο με ακτινωτές ζάντες και 19άρη μπροστινό τροχό, σε μια προσπάθεια να κινηθεί και στο χώμα. Με τη διαφορά όμως ότι οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι προδιαγραφών «δρόμου». Με πολύ καλό κινητήρα, που καθιστά το Versys σαν το καλύτερο για ταξίδια (δύο κύλινδροι γαρ), αποτελεί ένα πολυτάλαντο δίτροχο εργαλείο για κάθε χρήση.  

Voge 300DS: Η πιο πρόσφατη προσθήκη της κατηγορίας, με μονοκύλινδρο τετραβάλβιδο κινητήρα, τέσσερις βαλβίδες, 2 ΕΕΚ και ψεκασμό της Bosch. To 300DS είναι κατασκευασμένο από τη Loncin και διατηρεί την αισθητική των γνωστών μας on/off Adventure με αιχμηρό φέρινγκ και διπλό (πάνω-κάτω) προβολέα. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών και οι ζάντες χυτές αλουμινένιες, τονίζοντας τον «ασφάλτινο» χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. 

 

Απόδοση 

Την υψηλότερη απόδοση (παρά έναν 40 ίππους) διαθέτει το Kawasaki (λογικό λόγω δικύλινδρου κινητήρα), πράγμα που επιβαρύνει βέβαια το πλάτος και το βάρος της μοτοσικλέτας. Η ιπποδύναμη αυτή αποδίδεται στις υψηλότερες όλων (11.000) στροφές. Δεύτερο σε ιπποδύναμη έρχεται το Daytona με 35,4 ίππους, πολύ κοντά στο BMW. Τέλος το Voge αποδίδει 29 ίππους σε χαμηλότερες στροφές (8.500) σε σχέση με τα υπόλοιπα. 

BMW G 310 GS: 34Hp/9.500rpm 

Daytona T310 & 310T1: 35,4Hp/9.500rpm 

Kawasaki Versys-X 300: 39Hp/11.000rpm 

Voge 300DS: 29Hp/8.500rpm 

Ύψος σέλας 

Τη χαμηλότερη σέλα έχει το Voge λίγο παραπάνω από τα 800mm και την υψηλότερη το Kawasaki στα 845mm. Χαμηλότερη σέλα σημαίνει συνήθως και πιο εύχρηστη μοτοσικλέτα. 

BMW G 310 GS: 835mm 

Daytona T310 & 310T1: 830mm 

Kawasaki Versys-X 300: 845mm 

Voge 300DS: 810mm 

Φρένα 

Τα μεγαλύτερα μπροστινά δισκόφρενα έχουν τα BMW, Daytona Τ1 και Voge (στα 300mm). Το Daytona Τ310 φοράει τους μικρότερους δίσκους απ’ όλα. Εννοείται ότι και τα πέντε 300άρια διαθέτουν δικάναλα ABS. 

BMW G 310 GS: 300mm – 240mm 

Daytona T310: 260mm – 200mm 

Daytona 310T1: 300mm – 230mm 

Kawasaki Versys-X 300: 290mm – 220mm 

Voge 300DS: 300mm – 220mm 

Διαδρομές ανάρτησης 

Συμβατικό πιρούνι έχει μόνο το Kawasaki, ενώ όλα τα υπόλοιπα μοντέλα χρησιμοποιούν ανεστραμμένα (USD). Μονά είναι τα αμορτισέρ για όλα τα μοντέλα. Οι διαδρομές των αναρτήσεων ξεκινούν από τα 110mm μπροστά και πίσω στα δύο Daytona, περνούν από τα «λίγο παραπάνω» 130 και 148mm του Kawasaki αντίστοιχα, τη «μέση οδό» του Voge (145-160mm) και φτάνουν στις πιο μεγάλες της παρέας, που είναι στα 180mm του BMW. 

BMW G 310 GS: 180mm – 180mm 

Daytona T310 & 310T1: 110mm – 110mm  

Kawasaki Versys-X 300: 130mm – 148mm 

Voge 300DS: 145mm – 160mm 

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

Το μεγαλύτερο δοχείο καυσίμου το έχει το Daytona 310T1, ακολουθεί το Kawasaki, πολύ κοντά τo Voge, αμέσως μετά το Daytona Τ310 και, αρκετά μακριά και όλως περιέργως, το BMW. 

BMW G 310 GS: 11lt

Daytona T310: 15,5lt

Daytona 310T1: 19lt

Kawasaki Versys-X 300: 17lt

Voge 300DS: 16lt

Βάρος 

Αυτό που χάνει το Voge σε ιπποδύναμη το κερδίζει σε βάρος, που είναι το χαμηλότερο στα 155kg. Στη μέση βρίσκονται τα Daytona, το BMW έχει σχεδόν 170Kg γεμάτο, ενώ βαρύτερο όλων (βλ. δικύλινδρος κινητήρας) είναι το Kawasaki στα 175Kg. 

BMW G 310 GS: 169,5Kg 

Daytona T310: 159kg 

Daytona 310T1: 159kg 

Kawasaki Versys-X 300: 175kg 

Voge 300DS: 155kg 

Πόσο κάνουν;  

Φθηνότερο όλων -και το μοναδικό κάτω από τα 4.000€- είναι το Voge 300DS, ενώ ακριβότερο είναι το BMW. Υψηλή είναι και η τιμή του Kawasaki, μέση χαρακτηρίζεται αυτή του Daytona 300Τ1 και χαμηλή του Daytona Τ310. 

BMW G 310 GS: 6.100€ (αυτή την περίοδο είναι σε προσφορά στα 5.650€) 

Daytona T310: 4.085€ 

Daytona 310T1: 4.495€ 

Kawasaki Versys-X 300: 5.990€ 

Voge 300DS: 3.890€ 

 

Πηγή/Συνεργασία: motorbike.gr  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης