Honda CBR1000RR-R/SP: Το όριο επαναπροσδιορίζεται  

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020, 11:02
Honda CBR1000RR-R/SP: Το όριο επαναπροσδιορίζεται  

Η εξέλιξη απαιτεί μεθοδικότητα και αυτό οι Ιάπωνες το ξέρουν καλά. Η μεθοδικότητα όμως θέλει και υπομονή δικαιολογώντας τον καθυστερημένο κατά πολλούς ερχομό του νέου μεγάλου CBR. 

Η ιστορία έχει δείξει πως όταν μιλάμε για τη Honda, δεν υπάρχει χώρος για συμβιβασμούς. Γεγονός που επιβεβαιώνει η ενεργός δράση της στους αγώνες από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 μέχρι σήμερα. Βέβαια, οι αγώνες πάντα αποτελούσαν πρόκληση, αλλά και το κυρίαρχο πεδίο για την εξέλιξη των μοτοσικλετών. Ήταν και παραμένουν το πεδίο που εκτινάσσει τις απαιτήσεις όλων. Από αυτές τις απαιτήσεις προέκυψε και το νέο CBR1000RR-R Fireblade. Το CBR όμως εξελίσσεται εδώ και χρόνια με αποκορύφωμα το δάνειο στοιχείων από το RC213V MotoGP και το street legal RC213V-S.  

Ο ολοκαίνουριος κινητήρας διατηρεί τη διάταξη των 4 κυλίνδρων σε σειρά και έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τις αγωνιστικές μοτοσικλέτες της εταιρείας από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. H χωρητικότητά του είναι 1.000cc, διαθέτει 2 ΕΕΚ και μοιράζεται την ίδια διάμετρο και διαδρομή με τo RC213V-S. Η απόδοση είναι εντυπωσιακή, με μέγιστη ισχύ τους 217,6 hp στις 14.500rpm και μέγιστη ροπή 113Nm στις 12.500rpm. Η όλη δύναμη ελέγχεται από ένα αναβαθμισμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων που περιλαμβάνει μονάδα μέτρησης (IMU) 6 αξόνων, βελτιστοποιημένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης πίσω τροχού (HSTC), ρυθμιζόμενο Start Mode και δικάναλο ABS. Το CBR1000RR-R Fireblade διαθέτει επίσης οθόνη TFT 5 ιντσών και Smart Key. Το ολοκαίνουριο πλαίσιο περιλαμβάνει σκελετό αλουμινίου, ψαλίδι που προέρχεται από το RC213V-S, πλήρες σύστημα ανάρτησης Showa, αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό αμορτισέρ τιμονιού (HESD) 3 επιπέδων και νέα φρένα Nissin. 

Honda CBR1000RR-R SP: Απ’το ξυράφι στο νυστέρι 

Σε αυτή την περίπτωση, η αγωνιστική πίστα είναι -ακόμα πιο ξεκάθαρα- ο προορισμός. Εκεί ζεις το κάθε δευτερόλεπτο στο κόκκινο και νιώθεις την αδρεναλίνη να ξεχειλίζει. Η απόδοση είναι το παν και το κάθε πλεονέκτημα αποκτά ξεχωριστή αξία στο κυνήγι των απόλυτων επιδόσεων. Οι τιμές ισχύος και ροπής είναι στα ίδια επίπεδα με το «απλό» Fireblade, γίνονται όμως -ακολουθώντας της παράδοση της Honda- ακόμα πιο διαχειρίσιμα και κατ’ επέκταση αξιοποιήσιμα. Κάτι που επιτυγχάνεται με τα αναβαθμισμένα περιφερειακά, όπως η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ημι-ενεργητική ανάρτηση δεύτερης γενιάς της Ohlins (S-EC). Το πιρούνι NPX χρησιμοποιεί σύστημα απόσβεσης υπό πίεση, το οποίο παρέχει μείωση της σπηλαίωσης του λαδιού, σταθερό έλεγχο της απόσβεσης και βελτιωμένη απορρόφηση των κραδασμών στις υψηλές ταχύτητες.

Για να ταιριάξουν οι αναβαθμίσεις που έγιναν στην ανάρτηση, το Ohlins Objective Based Tuning interface (OBTi) παρέχει ρυθμίσεις μεγαλύτερης ακρίβειας και στις δύο αναρτήσεις. Οι νέας γενιάς ακτινικές monobloc δαγκάνες Stylema της Brembo διατίθενται στον στάνταρ εξοπλισμό. Το CBR1000RR-R SP προφανώς δεν σχεδιάστηκε με προτεραιότητα την κίνηση στον δρόμο και ενώ είναι απολύτως συμβατή με τις προδιαγραφές για νόμιμη κυκλοφορία στο δημόσιο οδικό δίκτυο, με φώτα, φλας, έγχρωμη οθόνη TFT και Honda Smart Key, παραμένει έκφραση της αγωνιστικής επιθετικότητας. Οι τιμές των δύο εκδόσεων διαμορφώνονται στις 24.800 και 29.200 ευρώ αντίστοιχα για την απλή και την SP έκδοση.

Το αγωνιστικό αλλά και εμπορικό στοίχημα του CBR1000RR-R είναι μεγαλύτερο από ποτέ, δεδομένων των παγκόσμιων συνεπειών που έχει επιφέρει ο κορωνοϊός. Μιας και όμως η ιστορία έχει την τάση να επαναλαμβάνεται, οι οιωνοί φαίνονται να είναι υπέρ της ιαπωνικής λεπίδας και εμείς δεν έχουμε καμιά ένδειξη για το αντίθετο.  

 

 

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020, 11:02