Του Νίκου Τσαμάνδουρα

Έχει τέσσερις πόρτες, τέσσερις θέσεις και χωράει κυριολεκτικά παντού. Τι είναι; Μια μοτοσυκλέτα, εεε.. αυτοκίνητο πόλης (μπερδευτήκαμε!) που κάνει τα αυτοκίνητα πόλης να μοιάζουν… SUVs.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέκνο της ινδικής Bajaj, ενός καλπάζοντα κατασκευαστή που μεταξύ άλλων στις εγκαταστάσεις του φιλοξενεί μονάδες παραγωγής ως και μοτοσυκλετών της KTM, το Qute υποστηρίζει το όνομα του μιας και όντως είναι «χαριτωμένο». Η καρδιά του είναι ένας λιλιπούτειος για αυτοκίνητο κινητήρας 216 κυβικών που αποδίδει 13 ίππους. Πριν βιαστείτε να τους πείτε λίγους, αναλογιστείτε πως έχουν να κινήσουν ένα πλήρες αμάξωμα με βάρος μόλις 450 κιλά. Ως την τελική των περίπου 70χλμ/ώρα μεσολαβούν 5 ταχύτητες, αρκετά σωστά μοιρασμένες, ενώ η κατανάλωση είναι σε εξίσου «παιδικά» επίπεδα της τάξης των 3 λίτρων/ 100χλμ.

Οδηγώντας το

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με το που το παρέλαβα από την αντιπροσωπεία ήμουν κάπως διστακτικός. Τι είναι τώρα αυτό; Το υπόλοιπο που είναι; Αν πέσω σε λακκούβα Ηρακλειώτικη θα με βρουν ποτέ; Ένα φίλο με smart ακόμα τον ψάχνουμε! Άμεσα θα ερχόταν μια γνώριμη αίσθηση, εκείνη της μοτοσυκλέτας. Μέσα αν και αρκετά σπαρτιάτικο, σύντομα θα με έκανε να καταλάβω ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης του Qute. Χώνεται παντού και δεν αγχώνεται, συμπέρασμα πρώτο. Φωτιά στην άσφαλτο δεν βάζει, αλλά στο αστικό περιβάλλον κινείται αξιοπρεπώς, μεταφέρει άνετα ψώνια και όχι μόνο και τέλος δεν «καίει» τίποτα. Βέβαια το μεγάλο του ατού είναι η διαστάσεις του. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του παρκαρίσματος εκεί που ειδάλλως θα ήταν δύο μηχανάκια. Οι δουλειές της πόλης επιταχύνονται μόνο και μόνο από το γεγονός ότι η αναζήτηση στάθμευσης αποτελεί πλέον σχεδόν αστείο. Αφήστε που το χειμώνα δε θα βρέχεστε κιόλας.

Διασκεδάζοντας μαζί του

Σαν να μην ήταν αρκετά τα ανηφόρια και τα κατηφόρια της κρητικής πρωτεύουσας, σαν να μην ήταν βάναυση η ποιότητα των δρόμων μας, είπαμε να το τραβήξουμε και λίγο από τα μαλλιά. Ναι, το βάλαμε σε… πίστα! Αυτό είναι κάτι που οι άνθρωποι της αντιπροσωπείας δεν ξέρουν και το μαθαίνουν διαβάζοντας αυτές τις γραμμές. (Ουπς) Όχι, για ακόμα μια φορά στην «πληγή» του Ηρακλείου που λέγεται πίστα δεν μπήκαμε για να σπάσουμε χρόνους. Μπήκαμε για να δούμε βασικά πράγματα, όπως η ευστάθεια στις στροφές και τα φρένα. Οδηγώντας σε επίπεδο… WRC δεν καταφέραμε να το τουμπάρουμε όσο και αν το στρίψαμε, ενώ παράλληλα τα φρένα του στέκονται αντάξια τις επιδόσεις του super-ντουπερ-mini τετράτροχου της Bajaj. Όχι και άσχημα το «μικιό».

Επίλογος

Ο υποψήφιος αγοραστής του Qute σίγουρα θα ξέρει με τι έχει να κάνει. Με ένα χρηστικό εργαλείο κυρίως και όχι τόσο ένα «αυτοκίνητο» με την ευρεία έννοια. Η τιμή του περί τις 5 χιλιάδες ευρώ ίσως φανεί τσιμπημένη, αλλά σκεφτείτε ότι στην ίδια περίπου τιμή αγοράζετε.. σκούτερ. Τέλος, μια αναλυτικότερη ματιά στις προδιαγραφές του Qute μπορείτε να δείτε σε παλαιότερη αναφορά μας πατώντας εδώ, ή απευθείας στο site της εταιρίας.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης