Ο αγώνας της Κυριακής στο Aragon απέδειξε περίτρανα πως φέτος παρακολουθούμε ίσως το πιο τρελό πρωτάθλημα MotoGP της τελευταίας 20ετίας. Μιλάμε πλέον για 8 νικητές σε 9 αγώνες, μιλάμε για 4 στα 6 Τρελό το φετινό πρωτάθλημα, ωστόσο σίγουρα κάτι καλό θα βγει από το 2020.εργοστάσια έχουν πάρει νίκη -στα οποία η Honda δεν συγκαταλέγεται(!)- και φυσικά μιλάμε για έναν πρωτοπόρο της βαθμολογίας ο οποίος όχι μόνο δεν έχει πάρει νίκη φέτος, αλλά έχει να κερδίσει από το 2017!

Αυτά από μόνα τους είναι ικανά να χαρακτηρίσουν το φετινό MotoGP τουλάχιστον ιδιαίτερο, αν όχι περίεργο. Αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο είναι το γιατί έχουμε αυτή την τρέλα να επικρατεί στο πρωτάθλημα. Είναι ο ερχομός του Covid-19 ο οποίος έβγαλε εκτός προγράμματος τις ομάδες, τους οργανωτές και τους αναβάτες; Είναι η απουσία του Marc Marquez και των μαγικών ικανοτήτων του; Είναι το πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήρων το οποίο οδήγησε σε λάθη τα εργοστάσια; Είναι μήπως τα ελαστικά της Michelin; Είναι απλώς το υψηλό (ή χαμηλό) επίπεδο των αναβατών στο grid;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρωτοπόρος της βαθμολογίας ο Mir χωρίς νίκη φέτος.

Με μια πρώτη ματιά θα λέγαμε ότι όλα παίζουν τον ρόλο τους. Το σημαντικότερο φυσικά είναι ο Covid-19, ο οποίος έφερε τα πάνω κάτω. Τα εργοστάσια δεν είχαν τον χρόνο να προετοιμαστούν σωστά, το ίδιο και οι Η παραγωγή πρωταθλητών είναι σε καλό επίπεδο τα τελευταία χρόνια…αναβάτες, ενώ και η Michelin δεν είχε τον κατάλληλο χρόνο να κάνει τις απαραίτητες δοκιμές προκειμένου να δώσει ένα ικανοποιητικό ελαστικό για όλους. Η εξέλιξη των κινητήρων σίγουρα είναι σημαντική ιδιαίτερα στην περίπτωση της Yamaha και της Honda, οι οποίες τα βρήκαν σκούρα με τον αρχικό τους σχεδιασμό και τώρα τρέχουν να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα.

Ακούγεται από πολλούς ότι χωρίς τον Marc Marquez και πιο πρόσφατα τον Valentino Rossi το επίπεδο είναι χαμηλό φέτος στο grid. Η έλλειψη του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή και κυρίαρχου τα τελευταία χρόνια Marquez είναι αλήθεια πως έχει γίνει αισθητή. Το θέαμα το οποίο παρουσίαζε ο Ισπανός της Repsol Honda είναι αξεπέραστο, τα πράγματα που κάνει με τη μοτοσικλέτα λίγοι μπορούν να τα κάνουν και αυτό δημιουργεί μια αίσθηση απώλειας για το 2020. Ακόμα και ο πρώτος του αγώνας, στη Jerez, τον οποίο δεν κατάφερε να τερματίσει και όπου τραυματίστηκε τελικά, ήταν ίσως ο πιο εντυπωσιακός φέτος, γεγονός που δείχνει πως πρόκειται για κάτι το ξεχωριστό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μου αρέσει ή όχι ο Marc Marquez, το σίγουρο είναι πως ανεβάζει το επίπεδο.

«Αφού δεν τρέχει ο Rossi δεν έχει νόημα!»

Το ίδιο ισχύει και με την απουσία του Valentino Rossi, ο οποίος μπορεί πλέον να μην είναι διεκδικητής της No Rossi, No party… Ισχύει τελικά;νίκης ή του πρωταθλήματος, ωστόσο το μέγεθός του παραμένει τεράστιο.

Δεν είναι τυχαίο πως συζητώντας με τη σύζυγό μου αν θα δούμε μαζί τον αγώνα της Κυριακής στο Aragon, η απάντησή της ήταν «αφού δεν τρέχει ο Rossi δεν έχει νόημα!», κάτι που στην αρχή με σόκαρε, ωστόσο περιείχε μεγάλη δόση αλήθειας και ρεαλισμού. Είμαι σίγουρος πως πολλοί θα είπαν το ίδιο καθώς, όπως και να το κάνουμε, ο Ιταλός ήταν και παραμένει ο πιο αγαπητός αναβάτης τα τελευταία 20 χρόνια.

Πολλοί έχουν δακρύσει για τον γιατρό, αλλά στο Aragon δεν φάνηκε η απουσία του...

Οι αριθμοί πάντως συνήθως λένε την αλήθεια και η αλήθεια είναι πως φέτος με εξαίρεση 2 Grand Prix -σε Aragon και Misano- οι αγώνες είναι πιο αργοί από πέρυσι. Η σύγκριση πάντως μπορεί να θεωρηθεί Έλλειψε σε κανέναν ο Marquez ή ο Rossi την Κυριακή στο Aragon;παρακινδυνευμένη, καθώς είναι άλλες οι συνθήκες και οι ημερομηνίες των αγώνων αλλά δεν παύει να δίνει ένα δείγμα της ποιότητας του grid, των μοτοσικλετών και των ελαστικών.

Υπάρχει ένα θέμα το οποίο είναι αδιαμφισβήτητο όμως και έχει να κάνει με τον αθλητισμό γενικότερα και φυσικά αφορά και το MotoGP. Οι αναβάτες, τα εργοστάσια, οι λαστιχάδες, όλοι γενικά έχουν ένα κοινό στόχο: να βελτιωθούν. Όσον αφορά τους αναβάτες, οι οποίοι είναι αθλητές υψηλού επιπέδου, πάντα κοιτάζουν το σημείο αναφοράς, στοχεύουν τον καλύτερο και προσπαθούν να τον φτάσουν. Αυτός τα τελευταία είναι ο Marc Marquez και θέλοντας και μη είναι «αναγκασμένοι» να προσπαθήσουν να τον ξεπεράσουν.

Όταν υπάρχει ένας κορυφαίος, τότε και το άθλημα επωφελείται, καθώς πολλοί παράμετροι αρχίζουν και εξελίσσονται προκειμένου να ανέβει συνολικά το επίπεδο. Αναλύουμε τις τεχνικές του, τις προπονητικές συνήθειές του, τη διατροφή του, ακόμα και την κοινωνική ζωή του προκειμένου να δούμε σε ποιον τομέα μπορούμε να βελτιωθούμε και να πάμε μπροστά, να γίνουμε καλύτεροι, πιο γρήγοροι.

Πήρε μπροστά ο μικρός Marquez και δείχνει ότι μαθαίνει από τον καλύτερο.

Ταλέντα…

Τα τελευταία χρόνια, λοιπόν, ο ερχομός ενός τόσο ξεχωριστού ταλέντου έχει λειτουργήσει θετικά για το άθλημα. Το grid μπορεί να φαίνεται «φτωχό», μπορεί να μην έχει παγκόσμιους πρωταθλητές (στο Aragon ήταν η πρώτη φορά που είχαμε αγώνα χωρίς τη συμμετοχή ενός ενεργού πρωταθλητή), ωστόσο έχει γαλουχηθεί, έχει σκληραγωγηθεί κάτω από την ανωτερότητα ενός ξεχωριστού αναβάτη.

Αυτό είναι αδύνατον να μην έχει παραγάγει έργο, εξέλιξη και ταχύτητα στους αναβάτες. Σίγουρα όχι σε όλους, αλλά αρκετοί είναι εκείνοι που έχουν κάνει ένα ή και δύο βήματα εμπρός αγωνιζόμενοι δίπλα στον Marquez.

Ο Brad Binder είναι ένας από τους νικητές φέτος.

Ένα βήμα παραπέρα…

Φυσικά, αυτό δεν είναι κάτι καινούριο, υπήρξε και θα συνεχίσει να υπάρχει. Αν πάμε πιο πίσω, θα δούμε τον Kenny Roberts να «βγάζει» αναβάτες όπως οι Lawson και Gardner, τους  Schwantz και Rainey να «βγάζουν» τον Doohan και τον Rossi.

Και αργότερα τον Rossi να «βγάζει» τους Lorenzo και Stoner. Όλοι είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό: πήγαν το επίπεδο ένα βήμα παραπέρα με αποτέλεσμα το άθλημα να εξελιχθεί και να βλέπουμε ακόμα καλύτερους αθλητές-αναβάτες.

Ο Kenny Roberts δίδαξε πολλά στις επόμενες γενιές.

Έχει ανέβει το επίπεδο

Στο Aragon, λοιπόν, είμαι σίγουρος πως σε κανέναν δεν έλειψαν ούτε ο Marquez ούτε ο Rossi. Οι αναβάτες του grid έδειξαν περίτρανα ότι αξίζουν που βρίσκονται εκεί, έχουν μάθει με επαγγελματισμό να ανεβάζουν το επίπεδό τους και τελικά να μας προσφέρουν θέαμα ικανό να μας κρατήσει όρθιους για 45 λεπτά.

Επομένως, αν ρωτάτε εμένα, θα έλεγα ότι το επίπεδο όχι μόνο είναι χαμηλότερο φέτος, αλλά θα έλεγα ότι είναι υψηλότερο από κάθε άλλη χρονιά και το μέλλον είναι πολλά υποσχόμενο!
 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης