Δεν υπάρχει ούτε ένας ευρωπαίος πολίτης που να μην συμφωνεί πλέον με την αναγκαιότητα των πράσινων και καθαρών μετακινήσεων. Όσο απαραίτητα είναι τα οχήματα στη ζωή μας, άλλο τόσο (και σίγουρα περισσότερο) είναι να αναπνέουμε και να ζούμε σε ένα καθαρό περιβάλλον.

Η Ευρώπη γενικότερα αλλά και οι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις ειδικότερα, έχουν ήδη ξεκινήσει την μετάβαση στην βιώσιμη κινητικότητα με έμπρακτες τακτικές που ήδη μειώνουν το αποτύπωμα στο περιβάλλον. Ίσως μεγαλύτερο χαρακτηριστικό παράδειγμα να αποτελεί το σταδιακό πλάνο, όλα τα van ανεφοδιασμού μαγαζιών που κινούνται εντός πόλεων να είναι ηλεκτρικά. Πιο συγκεκριμένα, τα φορτηγά βαρέως τύπου που μεταφέρουν τα αγαθά από χώρα σε χώρα, θα σταθμεύουν έξω από τα αστικά κέντρα, από όπου μικρότερα αλλά με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα van, θα εκτελούν εντός πόλεως διαδρομές. Ένας έξυπνος στόλος ανεφοδιασμού που δεν θα επηρεάζει τον τρόπο ζωής στα μεγάλα αστικά κέντρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, ολοένα και περισσότερες χώρες εγκρίνουν τεράστια κονδύλια όχι μόνο για την προώθηση αγοράς αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και για την διευκόλυνση αγοράς καθαρότερων αυτοκινήτων από αυτά που οι πολίτες ήδη έχουν στην κατοχή τους. Πρόσφατα η Ιταλία ενέκρινε σαράντα εκατομμύρια ευρώ, με στόχο να βοηθήσει τους πολίτες που οδηγούν ρυπογόνα οχήματα, να αναβαθμίσουν τις μετακινήσεις τους, αγοράζοντας πιο πράσινα οχήματα, ακόμα κι ας μην είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Η μετάβαση όπως έχει πολλάκις τονιστεί γίνεται σταδιακά και με πλάνο και όχι από την μία ημέρα στην άλλη, κάτι που έχει ήδη ξεκινήσει η Ευρώπη.

Όλοι οι τρόποι μεταφοράς πρέπει να καταστούν πιο βιώσιμοι, με ευρέως διαθέσιμες πράσινες εναλλακτικές λύσεις και με παροχή των κατάλληλων κινήτρων για την προώθηση της μετάβασης στο νέο σύστημα μεταφορών. Η θέση συγκεκριμένων ορόσημων θα διατηρήσει το ευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών εντός της πορείας του προς ένα έξυπνο και βιώσιμο μέλλον:

Έως το 2030:
•    τουλάχιστον 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους
•    100 ευρωπαϊκές πόλεις θα είναι κλιματικά ουδέτερες
•    η σιδηροδρομική κυκλοφορία υψηλής ταχύτητας θα διπλασιαστεί σε ολόκληρη την Ευρώπη
•    τα προγραμματισμένα ομαδικά ταξίδια για διαδρομές κάτω των 500 χλμ. θα πρέπει να έχουν ουδέτερο ισοζύγιο διοξειδίου του άνθρακα
•    η αυτοματοποιημένη κινητικότητα θα αναπτυχθεί σε ευρεία κλίμακα
•    τα θαλάσσια σκάφη μηδενικών εκπομπών θα είναι έτοιμα για διάθεση στην αγορά
Έως το 2035:
•    τα μεγάλα αεροσκάφη μηδενικών εκπομπών θα είναι έτοιμα για διάθεση στην αγορά
Έως το 2050:
•    σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα, τα ημιφορτηγά, τα λεωφορεία, καθώς και τα νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα θα είναι μηδενικών εκπομπών
•    οι σιδηροδρομική εμπορευματική κυκλοφορία θα διπλασιαστεί
•    πλήρως λειτουργικό πολυτροπικό διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) για βιώσιμες και έξυπνες μεταφορές με συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης