Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

Τεράστια είναι πλέον τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκατοντάδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου. Από τη μία το άσχημο οικονομικό κλίμα και από την άλλη η υπερφορολόγηση και η υπερτίμηση του αυτοκινήτου από την πλευρά της Πολιτείας έχουν οδηγήσει σε… κατάρρευση μία αγορά η οποία απασχολεί αυτήν τη στιγμή περίπου 70.000 εργαζομένους, από τους 95.000 που ήταν προς τριετίας. Με τόσο μεγάλες απώλειες, που αποδεδειγμένα δεν έχουν απασχολήσει κανέναν κυβερνώντα, με χιλιάδες να έχουν μείνει χωρίς δουλειά και το χειρότερο από όλα να μη βρίσκουν καινούργια, αφού ο χώρος πλήττεται ανεπανόρθωτα.

Απίστευτη… πτώση

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μεγαλύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με την τεράστια πτώση στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, όπου οι σχεδόν 300.000 μονάδες ανά έτος αναμένεται να φτάσουν φέτος κοντά στις 55.000 – 60.000. Επιπλέον, σημαντικό στοιχείο που έχει να κάνει με τα έσοδα είναι πως σε αυτές τις πωλήσεις ένα μεγάλο ποσοστό δεν προέρχεται από λιανικές πωλήσεις αλλά από εταιρικές, κάτι που μεταφράζεται σε ελάχιστο κέρδος. Αυτήν τη στιγμή, η Ελλάδα έχει κάνει ένα πισωγύρισμα 25 ετών και απλώς οι άνθρωποι που δραστηριοποιούνται στον χώρο αναμένουν την ανάκαμψη, που ακόμα δεν έρχεται και -όπως φαίνεται- αργεί πολύ…

 

Ανάκαμψη αλλά πότε;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η απορία όλων αλλά και ένα θέμα συζήτησης στα γραφεία εταιρειών, αντιπροσώπων, υπαλλήλων είναι να.. μαντέψουν πότε θα αρχίσει η ανάκαμψη στην αγορά. Σαφής απάντηση δεν υπάρχει. Όλα βασίζονται σε θεωρίες, αλλά μπορούμε να πούμε ότι επικρατεί μία συγκεκριμένη που στηρίζεται σε… χώρες που έχουν περάσει δύσκολες στιγμές, ακόμα χειρότερες από την Ελλάδα. Ας πάρουμε το παράδειγμα της Αργεντινής. Όπως μπορείτε να δείτε και από τον σχετικό πίνακα, το 2002, οι πωλήσεις ήταν στα χειρότερά τους. Από τότε άρχισε μία μικρή ανάκαμψη, αλλά έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια για να δουν οι άνθρωποι του αυτοκινήτου «άσπρη μέρα». Αντίστοιχο παράδειγμα είναι αυτό της Ιρλανδίας, αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση η ανάκαμψη ήρθε πιο γρήγορα.

Με βάση αυτά τα δεδομένα και αν αναλογιστεί κανείς ότι η φετινή θα είναι η χειρότερη χρονιά του αυτοκινήτου των τελευταίων 3 δεκαετιών, μπορούμε να πούμε ότι το 2013 θα αρχίσει κάτι να κινείται. Τα νούμερα ίσως να μην αλλάξουν σημαντικά, αλλά η σταθερότητα θα δείξει ότι σύντομα θα έρθει η ανάκαμψη. Από εκεί και πέρα, από το 2014 και μετά οι πωλήσεις ίσως αρχίσουν να ανεβαίνουν σημαντικά, ενώ για το 2015 η πρόβλεψη ανθρώπων που ασχολούνται με νούμερα και στατιστικές δείχνει πως η αγορά ίσως φτάσει και τις 100.000 μονάδες ανά έτος.

Σε κάθε περίπτωση, για να αλλάξουν τα δεδομένα, θα πρέπει να υπάρξει ένα πιο φιλικό περιβάλλον, από την πλευρά της Πολιτείας, η οποία εν έτει 2012 αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο ως είδος υπερπολυτελείας. Από την άλλη, ο Σ.Ε.Α.Α. (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου) θα πρέπει να γίνει πιο δραστήριος, να σεβαστεί τα εκατομμύρια των πελατών του και να κάνει σωστή αντιπολίτευση προς όφελος όλων.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα
2012 (50.645)*
2011 (97.682)
2010 (141.499)
2009 (220.548)
2008 (267.242)
2007 279.794)
2006 (267.706)
2005 (269.733)
2004 (289.753)
2003 (257.293)
2002 (268.489)
2001 (280.295)
2000 (290.235)
1999 (261.711)
1998 (180.046)
1997 (162.030)
1996 (136.856)
1995 (128.137)
1994 (112.567)
1993 (147.789)
1992 (199.004)
1991 (167.737)
1990 (115.314)
1989 (85.645)
1988 (57.666)
1987 (50.501)
1986 (65.166)
1985 (78.534)
1984 (65.747)
1983 (61.549)
1982 (79.981)
1981 (46.890)
1980 (35.732)
1979 (88.372)
1978 (119.814)
1977 (98.911)
1976 (58.455)
1975 (50.807)
1974 (27.496)
1973 (38.043)
1972 (34.518)
1971 (32.011
1970 (27.868)
*Μέχρι και τον Οκτώβριο

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης