Τα γράφει με το όνομά τους
ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
(saribal@otenet.gr)

Στην Ελλάδα του 2013 (ναι, έφτασε και αυτή η χρονιά), έχοντας κατεβάσει το κεφάλι, συνεχίζουμε απλώς να… ζούμε (όσο μπορούμε). Κάθε μήνας που περνά είναι πιο σκληρός και ο ένας φόρος διαδέχεται τον άλλο, σαν να μην υπάρχει τέλος. Κάνεις δεν μπορεί να προγραμματίσει τη ζωή του, να κάνει αυτό που θέλει, να αποκτήσει το αυτοκίνητο που πάντα ονειρευόταν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας βυθισμένος στις σκέψεις του…

Όσοι δήθεν τα ξέρουν όλα θεωρούν πολυτέλεια το «τουτού» με τις τέσσερις ρόδες και το φορολογούν όσο δεν πάει. Ακούω τις τελευταίες 3-4 μέρες για τη νέα φορολογία των αυτοκινήτων και απλώς τρελαίνομαι. Με παίρνουν τηλέφωνα, με ρωτούν αν όλα αυτά είναι αλήθεια, μου λένε ότι θα κάψουν τα αυτοκίνητά τους και δεν ξέρω τι να τους πω… Και τι να πεις, άλλωστε, σε αυτούς που περίμεναν το εφάπαξ, για να πάρουν ένα καλό αυτοκίνητο (νομίζω ότι κάποιος που έχει δουλέψει 30-40 χρόνια έχει το δικαίωμα να αποκτήσει ένα δίλιτρο αυτοκίνητο!), σε αυτόν που μάζευε τα ευρώ ένα ένα, για να καταφέρει να κάνει δικό του το διθέσιο cabriο, και τι να πεις σε αυτόν που, ενώ είναι νόμιμος, φορολογείται κανονικά και δηλώνει τα πάντα, δεν έχει το δικαίωμα να οδηγεί ένα καλό αμάξι. Αυτές οι περιπτώσεις αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο ποσοστό ιδιοκτητών που έχει ένα από τα 300.000 αυτοκίνητα περίπου άνω των 1.928 κ.κε. Αυτούς η Πολιτεία θέλει απλώς να τους… ξεσκίσει με επιπλέον φόρους σαν να μην έφταναν όλα τα υπόλοιπα, τέλη, διόδια, έκτακτη εισφορά (το 2012 για χρήση του 2010) κ.ά.. Χρήματα που, για να μην.. ξεχνιόμαστε, ενώ έπρεπε να επενδύονται σε δρόμους και στην ασφάλεια οδηγών και πολιτών, χρησιμοποιούνται για να κλείνουν άλλες… τρύπες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κλείστε επιτέλους και καμία τρύπα…

Ντροπή και αίσχος συνιστά η κίνηση των υπευθύνων να ανακοινώσουν ότι θα περάσει νέα τροπολογία-σοκ που θα αναγκάσει χιλιάδες πολίτες να βάλουν στην άκρη τα αυτοκίνητά τους. Και ξέρετε γιατί το λέω αυτό; Γιατί περίμεναν μέχρι και τις 8 Ιανουαρίου να πληρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας και μετά έριξαν τη νέα… πατάτα! Έλεος, δηλαδή! Πόσο πονηρός μπορεί να είναι κάποιος; Αυτήν τη στιγμή χιλιάδες πολίτες βρίσκονται σε αναμονή και περιμένουν, έχοντας ακούσει το νέο χαράτσι που θα επιβληθεί και είναι απίστευτα υψηλό. Λύσεις δεν ξέρω αν υπάρχουν (αν έχετε, στείλτε τη, για να τη δημοσιεύσουμε), αλλά προβλέπω ότι ο κόσμος θα αρχίσει να καταφεύγει στα δικαστήρια για να βρει το δίκιο του. Όπως έγινε και με τους δανειολήπτες, που τώρα δικαιώνονται. Γιατί, στην τελική, δεν γίνεται να έχεις πάρει δάνειο για ένα αυτοκίνητο 40.000 ευρώ, να το πληρώνεις ακόμα και σήμερα και ενώ χρωστάς να συνεχίσεις να πληρώνεις και να φορολογείσαι μέχρις εσχάτων…

Από την άλλη και ενώ το κράτος λέει ότι θέλει να μαζέψει καμιά 100αριά εκατομμύρια, δεν κυνηγά τους παράνομους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ (έσοδα 300 εκατ.), αυτούς που δεν έχουν πληρώσει ασφάλιστρα (έσοδα 100 εκατ.) αλλά και άλλες αμέτρητες περιπτώσεις, κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε σε ποια χώρα ζούμε και αν τελικά υπάρχουν νόμοι… Θα ήθελα να αναφέρω ένα παράδειγμα για να το διαβάσουν οι… κουτοπόνηροι που αποφασίζουν και να μας απαντήσουν, επειδή έχουν την αίσθηση ότι αυτός που έχει στην κατοχή του ένα Suzuki Grand Vitara, Toyota RAV4, Hyundai Tuscon θεωρείται… εφοπλιστής.

Όσοι έχουν στην κατοχή τους… Suzuki Gran Vitara αντιμετωπίζονται σαν εφοπλιστές!

Με όσα πάντως συμβαίνουν είναι σίγουρο πως σε λίγους μήνες θα υπάρξουν και νέες καταθέσεις πινακίδων -και μάλιστα χιλιάδες. Είναι κάτι σίγουρο, είναι κάτι φυσιολογικό. Αυτό θα ισχύσει για το 70% των 300.000 ιδιοκτητών με αυτοκίνητα άνω των 1.928 κ.εκ.. Όσο για τους άλλους, καλό θα είναι να μην επαναπαύονται, αφού το κράτος θα αλλάξει τα δεδομένα σύντομα και θα φορολογήσει όχι μόνο τα μικρά αυτοκίνητα αλλά και αυτά που δεν πληρώνουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας… Έτσι όπως το πάνε, να το θεωρήσετε απλά σίγουρο!

Της… ουράς θα γίνει και πάλι

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης