Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

Γυρίζοντας πίσω την ιστορία διαπιστώνουμε πως το πρώτο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα ήταν στα τέλη του… 18ου αιώνα. Μέχρι το 1897 για την ακρίβεια, κανείς στη χώρα μας δεν διέθετε αυτοκίνητο, οπότε και ο ανήσυχος αλλά και πολύ πλούσιος Νικόλαος Κοντογιαννάκης αποφάσισε να αλλάξει τα δεδομένα.

Σύμφωνα με την ιστορία, ο Κοντογιαννάκης ήταν ο πρώτος που κατάφερε να αποκτήσει το πρώτο τετράτροχο, το οποίο ήταν ένα Peugeot, κατά πάσα πιθανότητα μοντέλο του 1891! Από τότε ακολούθησαν και άλλοι, όπως ο Κώστας Χρηστομάνος που απέκτησε μία Dedion Bouton, ο Κώστας Νικολαΐδης που αγόρασε μία ηλεκτροκίνητη Victoria κ.ά.. Όλα αυτά όμως πριν από περίπου 115 χρόνια που δεν υπήρχαν καν δρόμοι και που οι μετακινήσεις γίνονταν κυρίως με άμαξες…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πολυτέλεια… η κατοχή Ι.Χ.

Τα χρόνια όμως πέρασαν και εν έτει 2013 το αυτοκίνητο ξαναγίνεται και πάλι πολυτέλεια, αφού έτσι επιθυμούν αυτοί που μας κυβερνούν. Βάζοντας τον ένα φόρο μετά τον άλλο, η κατοχή και μόνο ενός τετράτροχου καταντά δυσβάσταχτη. Με αυτά τα δεδομένα, ο «χάρτης» του αυτοκινήτου αναμένεται να αλλάξει δραματικά τους επόμενους μήνες και κυρίως τα επόμενα χρόνια, εάν και εφόσον συνεχίσουν κάποιοι να το αντιμετωπίζουν ως είδος πολυτελούς… διαβίωσης και ως όχι είδος πρώτης ανάγκης.

Μέχρι όμως να το καταλάβουν, διαπιστώνουμε ότι η ιστορία θα επαναληφθεί και από το Peugeot του Κοντογιαννάκη θα γυρίσουμε και πάλι στο Peugeot, όχι το… γνωστό αυτοκίνητο, αλλά το πεζό 2! (τρεχάτε ποδαράκια μου, για όσους δεν κατάλαβαν).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης